
- понеділок, 29 квітня 2024 р.
29 квітня у Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича відбулася Міжнародна науково-практична конференція «ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (вітчизняний і зарубіжний досвід)», організована кафедрою педагогіки і психології дошкільної та спеціальної освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Конференція проходила у змішаному форматі із використанням платформи дистанційної роботи Google Meet.
Співорганізаторами конференції виступили: Львівський національний університет імені Івана Франка, Житомирський державний університет імені Івана Франка, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Рівненський державний гуманітарний університет, Сучавський університет «Штефана чел Маре» (м. Сучава, Румунія), Державна Вища Професійна Школа імені Станіслава Тарновського (м.Тарнобжег, Польща), Вища спортивна школа м. Сучави (м.Сучава, Румунія).
Головна мета конференції – згуртувати та підтримати українських і закордонних фахівців з метою формування професійної мережевої спільноти для обговорення актуальних проблем підготовки фахівців освіти до роботи з дітьми з ООП.
У роботі конференції взяли участь провідні фахівці з України, Румунії, Польщі та Нідерландів, представники органів влади й управління, аспіранти, докторанти, студенти.
З вітальним словом до учасників конференції звернулися: ректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Роман ПЕТРИШИН; Ірина ТКАЧУК - начальник управління освіти, Тетяна ФЕДІРЧИК - д.пед.н., проф., декан факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича; Марія ОЛІЙНИК - д.пед.н., проф., завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної та спеціальної освіти; Анна ШИЛЯР - доктор, проф., ректор Державної вищої професійної школи імені проф. Станіслава Тарновського в Тарнобжегу (Польща); Аурора-Адіна КОЛОМЕЙСКІ - PhD, доц., декан факультету педагогічних наук Сучавського університету «Штефан чел Маре» (Румунія); Марія ПАВЕЛЕСКУ - проф., викладач Вищої спортивної школи м.Сучава (Румунія); Габрієла Мікаела ЛУПАШКУ - проф., директор Спеціального дитячого садочка в м.Фельтічень (Румунія).
Участь у пленарному засіданні взяли:
- Наталія МАЧИНСЬКА, д.пед.н., проф., завідувач кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка (тема доповіді: «Інклюзія в Україні: сучасні виклики»);
- Руслана НАЙДА, д.пед.н., доц. кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені професора Т.І.Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету, директор Українського інституту дитинства (тема доповіді: «Ранній розвиток людського капіталу: виклики та можливості»);
- Наталія ПІКАНОВА, доктор філософії, директорка ТОВ «Мр. Лідер Глобал», власниця дитячого центру «Мр. Лідер Сіті», керівниця спільноти жінок-підприємиць України "Zagrava Women", доктор філософії (м. Київ, Україна) (тема доповіді: «Mr.Leader. Сучасний підхід до впровадження державно-приватного партнерства в Україні»);
- Олександра ЯНКОВИЧ, д.пед.н., проф., завідувач кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного імені Володимира Гнатюка (тема доповіді: «Розвиток у майбутніх вихователів і вчителів культури миру в закладах вищої освіти України та Польщі»);
- Іван КОНОВАЛЬЧУК, д.пед.н., завідувач кафедри теорії та методик дошкільної й інклюзивної освіти, Житомирський державний університет імені Івана Франка, Оксана СОРОЧИНСЬКА, керівник науково-методичного центру ресурсів і документації з інклюзивної освіти ЖДу імені Івана Франка, к.пед.н., доцент, доц. кафедри теорії та методик дошкільної й інклюзивної освіти, Житомирський державний університет імені Івана Франка (тема доповіді: «Упровадження італійського досвіду інклюзивної освіти в підготовці майбутніх фахівців до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами»);
- Наталія БАХМАТ, д.пед.н., проф., завідувач кафедри теорії та методик початкової освіти Камʼянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (тема доповіді: «Цифрові технології в навчанні дітей з особливими освітніми потребами: досвід і перспективи імплементації»);
- Інге Хосе СМЕЛІК, дитячий фізіотерапевт, президент Фундації “Ancora Salvării” в Румунії (м. Зволле, Нідерланди), Хармке Естер ХАУЕЛІГ дитячий фізіотерапевт (м.Зволле, Olanda) (тема доповіді: «Cu suport pot sã fac si eu!»).
Конференція продовжила роботу за такими напрямами:
- Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика
- Технології навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу дошкільної освіти та початкової школи
- Підготовка фахівців до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
- Ефективні технології у логопедії.
У рамках роботи конференції на базі кафедри педагогіки і психології дошкільної та спеціальної освіти відбулося відкриття Навчальної лабораторії “Центр освіти та піклування про дітей дошкільного віку”.
Дослідники та експерти наголосили на актуальності й важливості проведення наукових заходів з проблем інклюзивної освіти, підготовки дітей з ООП до навчання в школі та підготовки фахівців до роботи з такими дітьми, технологій навчання дітей з ООП тощо.
Матеріали конференції будуть опубліковані у збірнику тез конференції та надіслані на електронну адресу учасників конференції до 15 травня 2024 року.
Дякуємо всім учасникам конференції за плідну співпрацю!
Разом до перемоги!
Програма конференції