
- середа, 19 березня 2025 р.
Серія відкритих занять у закладі дошкільної освіти для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта
20 березня, за ініціативи викладачів кафедри педагогіки і психології дошкільної та спеціальної освіти, для студентів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» було організовано відвідування серії відкритих занять у закладі дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №7 «БУКОВИНОЧКА».
У рамках методичного заходу студенти ознайомилися з особливостями організації роботи з дітьми за напрямами Базового компонента дошкільної освіти. Зокрема, стеденти відвідали другу молодшу, середню та старшу групи та побачили заняття з «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі» і «Мовлення дитини» освітніх напрямків БКДО відповідно.
Захід розпочався зі вступного слова директора закладу дошкільної освіти №7 «Буковиночка» Тетяни Гончарук, яка привітала студентів, ознайомила з особливостіми закладу, наголосила на важливості якісної дошкільної освіти та окреслила основні напрями роботи закладу. У ході бесіди Тетяна Іванівна підкреслила орієнтованість ЗДО № 7 на використанні сучасних методик у роботі з дошкільниками та запросила майбутніх фахівців активно переймати досвід педагогів-практиків.
Досвідчені педагоги-практики (Віта Паланійчук, Оксана Дутко та Алла Рожко), у ході занять, ознайомили студентів з традиційною структурою заняття в межах згаданих методик; представили сучасні методи, прийоми та засоби формування сенсорно-пізнавальної, логіко-математичної, дослідницької, природничо-екологічної та мовленнєвої компетентностей і продемонстрували ефективні підходи до організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Вихователя також акцентували увагу на важливості інтеграції різних видів діяльності, використанні ігрових технологій, проблемного навчання та моделювання ситуацій для активізації пізнавальної діяльності дітей.
У ході відкритих занять студенти здійснювали письмовий аналіз спостережуваних форм організації навчання, у якому відобразили структурний та методичний аналіз проведених занять, а також зробили висновки щодо ефективності застосованих підходів.
Під час обговорення та аналізу побаченого студенти мали можливість озвучити свої думки щодо методики проведення занять, висловити свої враження про застосовані педагогічні прийоми та визначити сильні сторони представлених занять. Вони звернули увагу на змістове наповнення, логіку викладення матеріалу, інтегрованість різних видів діяльності, емоційну атмосферу в групі, взаємодію між вихователями та дітьми.
Крім того, студенти мали змогу висловити свої пропозиції та запропонувати можливі варіанти вдосконалення методичних підходів.
Важливу роль у обговоренні відіграли викладачі кафедри та вихователі закладу дошкільної освіти, які не лише коментували спостереження студентів, але й надавали професійні пояснення щодо вибору методів і прийомів роботи з дітьми. Вони ділилися власним досвідом, розповідали про труднощі, з якими можуть стикатися вихователі, та давали практичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у закладах дошкільної освіти.
Захід став для студентів надзвичайно цінним досвідом, оскільки дозволив їм не лише спостерігати за педагогічною діяльністю, а й критично оцінювати її, аналізувати різні аспекти методики та знаходити шляхи її вдосконалення. Відвідування відкритих занять сприяло поглибленню їхніх знань про сучасні підходи у дошкільній освіті, розвитку навичок професійного аналізу педагогічного процесу та застосування теоретичних знань у практичній діяльності.
Такі заходи є невід’ємною частиною професійної підготовки майбутніх вихователів на кафедрі педагогіки і психології дошкільної та спеціальної освіти, адже вони формують практичні компетентності, необхідні для подальшої роботи з дітьми, допомагають студентам зрозуміти реалії дошкільної освіти та перейняти цінний досвід у досвідчених фахівців.
Викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної та спеціальної освіти висловлюють щиру подяку директорі та вихователям закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №7 «БУКОВИНОЧКА» за теплий прийом, професіоналізм та можливість організувати для студентів практико-орієнтоване навчання.
Такі зустрічі сприяють поглибленню професійних компетентностей студентів, формуванню практичних навичок та розвитку їхньої педагогічної майстерності. Сподіваємося на подальшу співпрацю та нові можливості для взаємного обміну досвідом у сфері дошкільної освіти!